Langkawi - Malaysia

Halloj!

Nu har vi landat i Malaysia. Eller landat å landat, vi tog en båt på knappt två timmar från ön Koh Lipe som ligger längst ner i Thailand!

Sist jag skrev var vi på PhiPhi som jag tyckte mycket om!
Väldigt mysig och liten ö där man går överallt, första stoppet vi inte hade bokat nåt hotell innan utan vi gick ju bara runt och letade i princip. Hade fått lite tips från andra så vi hamnade på ett bra hotell mitt i smeten!
Dagarna där bestod av fest, strand, vandring upp till View Point och lite allmänt häng. Mycket trevlig ö kan jag meddela och bra fest, dock stängde allt runt två-tre så det var lite segt. Alla tappade typ bort alla hela tiden, jag tappade bort Pernilla varje kväll! Men träffade några svenska tjejer som vi hängde med en del som fick ta hand om mig, några berrpong-rundor på Stockholm Syndrome vart det, många nattpizzor, strandparty och lite bakishäng :)
Träffade även en hel del australiensare, dom är lite överallt.
Sista kvällen började det spöregna så då satt vi ihopkrupna med några aussies under ett tak och delade upplevelser, haha!
Mysphiphi

Beerpong

Strandparty

Sjukt tidvatten. Efter 30min var det inget vatten fram till båtarna på bilden!

Åkte LongTail tur och besökte PhiPhis finest. Dock var turen sjukt oorganiserad men det fick funka.

Australienare, svensk och två tyskar

Party

Efter PhiPhi tog vi båt till Phuket och bodde i Patong i fyra nätter.
Under vistelsen där unnade vi oss middag på Hard Rock Café första kvällen innan vi gick ut och hängde i några barer ett tag.
Andra kvällen var vi på Pub Crawl med GG, med Massa utmaningar (som jag självklart fick ställa upp på att göra, eftersom mina lagkamrater var lite blyga) men som spårade totalt... Haha men jag hade kul! Tredje kvällen tog vi det rätt lugnt och fjärde körde vi igen. Sprang runt överallt, på GG, barer, strippklubbar och kvällen slutade med att Pernilla gick hem och jag hamnade på PingPong show med en svensk familj och sedan hängde jag med dom ett tag innan jag gick hem, sov nån timme för att sedan gå upp och ta båten till Koh Lipe...
Första dagen i Patong var vi på stranden och kollade runt på stan. Sen andra och tredje dagen hyrde vi moppe som jag fick äran att köra (som ca aldrig ens suttit på en moppe). Första jag gjorde under min provtur själv var att köra ut i stora vägen med en massa skrikande thailändare efter mig, men ville inte oroa Pernilla så jag sa bara att det gick så HIMLA bra att köra!
Vi åkte nästan ner i diket några gånger, bröt många trafikregler och körde nästan in i ett pannkaksstånd (och med nästan menar jag att Pernilla slog i benet i det, så det var inte mycket marginal. Kunde se oss krascha och faceplanta framför mig) men vi tog oss nästan helskinnade till några stränder de dagarna!

Vardagsmat i Patong

Shemale show under barrundan

Lagkamrater

Världens godaste carbonara

Moppeeee

Var dock inte lika kaxig när jag körde

Jag kör drink och Pernilla är lite mer fancy med bucket

Mina nya BFFs

Som sagt så var det inte mycket sömn innan taxin skulle köra oss halv sju på morgonen till färjan till Koh Lipe. Jag var fortfarande lite rund om fötterna när jag packade sådär sex på morgonen vilket resulterade i att jag glömde min fina tröja :'(
Dessutom skulle vi sitta på världens trångaste och lökigaste färja i nio timmar, men som tur var sov jag nästan hela vägen!

Dagarna på Koh Lipe gick som alla andra nuförtiden sjukt fort, med mycket strandhäng (finaste stranden hittills), vandring på stan och världens finaste solnedgång på stranden. Ön påminde om PhiPhi, bara att den var utan fest (vilket vi behövde!) så det var jättemysigt verkligen! Gillade den mycket! Har märkt att jag föredrar småöarna framför storstäderna, alla blir mer som en familj som man stöter på lite då och då!
Maaaaat

Äkta paradisö

Sunset Beach

Och här mina vänner är varför ni alltid bör använda myggmedel

Menmen, nu har vi som sagt bytt land så vi får se hur Malaysia välkomnar oss!
Nu blir det mat

PhiPhi

Halloj!

Nu har vi kommit till PhiPhi som är vårat sjätte stopp på denna resa. Vi har efter Koh Tao (älskade, älskade Koh Tao<3) varit på Koh Samui där vi vandrade upp till ett vattenfall, hängde på stranden samt festade med svenskar, turkar, thaiar, israeler m.fl. På både beachparty @ Ark och Green Mango under första kvällen. Andra kvällen hittade vi ett gäng från Israel på hostelet som vi körde drinking games med och sen drog vi med dom till Green Mango igen och festade med massa andra härliga individer! Mycket bra ställe, kan jag rekommendera.
Sista kvällen i Koh Tao, efter trevlig middag med hela dykargänget drog vi alla ut! Och så vart såklart efterfest i poolen :D

Namuang waterfall

Strandfest

Green Mango

Nya vänner

En annan ny vän

I väntan på färjan. Fun Fact of the day: Det är ju världens tidvatten så båtarna står liksom på sanden på dagen men hamnar automatiskt i vattnet senare.

Efter Samui tog vi färja + buss till Krabi och Aonang beach där vi spenderade tre nätter på Slumber Party at the Beach, världens pundarhostel. Men det var kul att sova i en låda (förutom sista natten när jag hade nån mardröm att jag var instängd i en låda på ett lastfartyg och började sparka och skrika på Pernilla, haha). Det var ett riktigt party-hostel men tyvärr matchade vi aldrig in med tiderna och dagarna för deras olika saker att göra så vi festade där i början av andra kvällen innan vi drog med oss våra nyfunna svenska kompisar Anneli och Fredrika till Chang Bar där vi hängde resten av kvällen med andra svenskar och några norrmän.
Aonang var lite terapidagar för oss så vi tog det lugnt de andra två kvällarna med några öl och chips på stranden (dels första kvällen för vi var helt döda när vi kom, och sista för vi skulle upp tidigt).
Första dagen i Aonang åkte vi ut på en tripp med Longtail-båt till massa olika öar (vilket är det vanligaste man gör i Aonang eftersom själva stranden där inte är något speciellt). Så vi var vid två pyttesmå stränder/öar som hette Phranang Beach och Tup Island, snorklade vid Chicken Island och åt på Poda Island. Väldigt mysig dag faktiskt!
Vadade över till jordens minsta strand

Snorklade

Valentines Dinner

Fredrika, Anneli, Pernilla och jag på Slumber Party (vårt syster-hostel typ)
Min norska dejt Guro

Andra dagen åkte vi med Fredrika och Anneli till Railay Beach där vi var på stranden, gick på Walkstreet, (om man går längs med hela Walkstreet och typ tusen mil till så finns massa monkisar och sen kommer man till en jättefin strand, tips från coachen!) jag och Fredrika klättrade med apor till en Viewpoint och simma in i en grotta, för att avsluta dagen med Thaimat på stranden i solnedgången. Sjukt fint verkligen! Gillade Railay Beach, den rekommenderar jag också!
Solnedgången

Sightseeing

Min lilla låda

Nu är vi som sagt på PhiPhi där vi ska vara i tre nätter är det väl tänkt, vad vi gör får vi se men har hört att det är bra fest iaf!

Hade

Dykare

Halloj!

Nu är vi officiellt Open Water dykare! Klara blev vi i förmiddags efter den sista dykningen på 18 meter till havs. Vi var även ute på havet igår och dök, men då "bara" till 12 meter!
Det har varit väldigt kul måste jag säga även om det var segt med teorin och massa frågor (plus slutprov, fast det fick vi ta hem och göra så det var rätt ok) plus tidiga morgnar.
Dessutom gick min och Pernillas plan på att sova klockan ett varje kväll i kras, ja varje kväll. Våran "enstaka öl baren" blev några fler och kanske även nån bucket (som jag än en gång fått erfara VERKLIGEN inte är bra för mig). Vi ramlade in runt fyra-fem på morgonen varje gång efter både det ena och andra nattdoppet med olika nya vänner, massa eldshower och häng med våra nya vänner Pjuh och Ming.
Igår var heller inget undantag och trots att vi skulle upp halv sju idag kom vi hem runt halv tre-tre (vilket ändå var tidigt i våra ögon) för att få härliga tre timmars sömn och en kräkandes Pernilla på båten idag :)

Men kul har det varit med massa nytt folk och nytt häng varje kväll och ikväll kör vi femte gången gillt och då är det all-in för nu ska vi fira! Vi tog en natt till här för att slippa stressen i eftermiddag, vilket känns skönt, så imorgon bär det av till Koh Samui för lite annat!

Hade

Eldshow är obligatoriskt

Dykcertifierade B-rudar

Ban's Diving Resort

Halloj!

Ligger i skrivande stund i världens finaste hotellrum med en lätt bakishuvudvärk samt blåmärken och myggbett.
Vi har igår landat på Koh Tao (med färjan, inte flygplan för att undvika confusion) och åkte flaktaxi till världens kanske största hotellkomplex. Alltså har aldrig sett nåt större, det är liksom rum och pooler både ovanför stora vägen och nedanför och man måste typ vandra ett tag för att komma från ena till det andra. Det går två huvudgator genom hotellområdet! Vi hamnade såklart allra längst upp men det gör oss inte något för vårt rum är finare än de andras :))) vi blev uppgraderade till AC (som jag hoppas nu inte kostar extra, men det lär vi märka).
Igår skulle vi egentligen åka mitt på dagen hit men färjan var helt full så innan vi åkte hittade vi en jättemysig strand på Koh Phangan där vi hängde på förmiddagen tills vi runt fyra begav oss till färjan för en timmes Speedboat till Koh Tao. Kom fram framåt kvällen pga förseningar as usual, gick och åt nutella och banan-crepes och hamnade på beach party på hotellet. Mycket kul hade vi med eldshow, massa shots och öl. Jag körde både limbo under brinnande pinne, hoppade i brinnande hopprep, gjorde volt genom brinnande ring och badade i havet. Har rejält ont i rumpan efter alla volter!
Träffade även några hyggliga skånska  killar som vi tog med upp till vår sida av hotellet där vi badade lite mer i vår pool. Väldigt trevligt avslut på denna roliga men oväntade kväll. Vi hade liksom inte fixat oss alls utan tönkte bara gå ner och köpa mat, Haha!

Idag har vi en ledig förmiddag innan lite dykteori väntar på eftermiddagen. Vi ska ju ta dykcert härrrrr 👏👏

Hadeeee

Hittade massa mysiga bungalows vid stranden
Vårt nya rum, lite skillnad från 25-bäddars rummet på Koh Phangan

<3333

Eldshow på beachparty

Limbo på beachparty

Livemusik på beachparty
Hopprep på beachparty

Fullmoon party

Halloj från jag och 24 andra i rummet här på Koh Phangang! Sitter nu på vårt hostel och har ätit jättemysig middag på stranden på typ en matta där man sitter på dynor och allt, haha svårt att förklara!
Vi har precis bokat hotell och dykningskurs på Koh Tao så imorgon drar vi från denna ö!

Igår kom vi hit efter världens resa från Bangkok. Först missar vi nattbussen så får ta en senare vilket gör att vi missar färjan med ca två minuter för att det var fel på bokningen och får då vänta tre timmar till nästa som också var sen :) Dessutom, när vi åkte nattbussen, så vaknar jag upp plötsligt och ser en kille springa iväg med min väska så jag börjar irra runt i bussen och försöker prata med chauffören och alla andra men ingen kan ju engelska så ingen fattade vad jag sa, alla ba: to Koh Phangan? Good! Och typ log för att jag skulle dit, helt knäppt. Efter typ tio minuters tjafs och lite gråt (som gjorde att chauffören började skratta för han fattade inget) så skriker Pernilla STOP THE BUS! Så vi gick ut och kollade bagageutrymmet och där låg väskan, så på nåt jävla vänster har killen lagt tillbaka väskan när jag sprang runt i bussen, för det var min väska, så mycket vet jag.

Aja, igår var vi halvt döda efter att inte sovit normalt på tre nätter så vi la oss på stranden och somnade. På kvällen åt vi mat från markandsstånd, hängde på hostelet med nya norska vänner och gick på Full Moon Party (vilket var anledningen till att vi åkt till ön överhuvudtaget). MEN som det klantarsle jag är och utan omdöme så vart nån Bucket för mycket så jag däckade vid ett. De andra hängde kvar så jag fick iaf ta del av kvällen efter mig, och det var kul så länge det varade! Sjukt mycket folk! Är bara irriterad på mig själv för hade verkligen sett fram emot det så är jag bara med två timmar liksom... Men jag får väl se till att gå på Fullmoon nån mer gång i livet :)

Vi var på sightseeing i Bangkok och blev lurade av en TukTuk förare, han körde ifrån oss när vi bestämde att han skulle vänta :)

Vi hade massa bodypainting

Kanske skulle skippat den här

Och den här :)

Nu ska jag ut och socialisera mig med en Nya Zeeländare :)

Hadeee

Khao San Road

Halloj!

Har ju åkt till Bangkok, glömde nämna det, men just nu sitter jag iaf på det risigaste hostelet jag sett (har inte sett jättemånga, men risigt var det) och ska precis ut och äta frukost!
Fruit pancake och smoothie kanske? Hur låter det?
Bild på mig från vårt hostel

Vi kom hit igår kväll vid halv ett och då gick vi ut på Khao San Road som är typ "Backpacker-gatan" här i Bangkok, och åt Pad Thai på gatukök och satte oss och tog en varsin öl. Väldigt bra start!

Nu ska vi som sagt ut, göra Bangkok innan vi ikväll åker TukTuk till åtta timmars nattbussen som tar oss till båten som tar oss till Koh Phangan där vi ska fira Full Moon och vara några dagar!

Låter trevligt :)))))

Hadeeee

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus